loading...
مذهبی
محسن بازدید : 29 پنجشنبه 11 دی 1393 نظرات (0)

شیعه و نابودی آن از دیدگاه فوکویاما

باید کربلا را از شیعه گرفت!

 فرانسیس فوکویاما، تئوریسین و نظریه پرداز مطرح امریکایی، پدرش، یوشــیو فوکویاما، نســل دوم آمریکایی ژاپنی‌تبار بود که دکترای جامعه‌شناسی از دانشگاه شیکاگو داشت و به ‌عنوان کشیش کلیسای پروتستان خـدمت می‌کـرد. مـادرش، تـوشــیکو کاواتـا فوکویاما، کـه در شــهر کیـوتـو ژاپـن متولد شــد، دختر شــیرو کاواتا، بنیان گذار دپارتمان (دیپارتمنت) اقتصاد دانشگاه کیوتو و نخستین رئیس دانشگاه شهر اوساکا بود.

فرانسیس دوران کودکی خود را در شهر نیویورک گذراند. در سال ۱۹۶۷ میلادی، همراه با خانواده، به ایالت شیکاگو کوچ کرد و در آنجا دورۀ دبیرستان را به پایان رساند. مدرک لیسانس خود را در رشتۀ هنر از دانشگاه کرنل به دست آورد و سپس در رشتۀ فلسفه سیاسی ادامه تحصیل داد و به درجۀ دکترا از دانشگاه هاروارد نایل آمد.

وی در دورۀ دانشجویی در دانشگاه کرنل به انجمن دانشجوی تلوراید پیوست. در حال حاضر، فوکویاما استاد و رییس گروه توسعه اقتصادی بین‌المللی دانشگاه جانز هاپکینز در شهر واشنگتن دی سی است.

فوکویاما نظریه های معروف و نیز اعترافات معروفی دارد که در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

شیعه به روایت فوکویاما

در دهه ۶۰ شمسی پس از پیروزی رزمندگان ایرانی در عملیات خیبر، در اورشلیم(اسراییل) کنفرانسی توسط صهیونیست ها برگزار می شود. میهمان و سخنران ویژه ی این همایش کسی نیست جز فرانسیس فوکویاما. موضوع بحث او در این کنفرانس بازشناسی هویت شیعه است!

او می گوید: شیعه پرنده ای است که افق پروازش خیلی بالاتر از تیررس ما است!

فوکویاما می افزاید: این پرنده دو بال دارد، یک بال ســـــــبز و یک بال سرخ. بال سبز این پرنده همان مهدویت و عدالت خواهی اوست. چون شیعه در انتظار عدالت به سر می برد. شیعه امیدوار است و انسان امیدوار شکست ناپذیر است. (ببینید چقدر قوی و فلسفی استدلال می کند)

او ادامه می دهد: شما نمی توانید انسان هایی را تسخیر کنید که این انسان ها بر این باورند که یک کسی خواهد آمد که علیرغم فراگیری ظلم و جور، جهان را پر از عدل و داد خواهد کرد.

بر مبنای نظریه فوکویاما، بال سبز شیعه همان فلسفه انتظار یا عدالت خواهی است.

فرانسیس می گوید: بال سرخ شیعه، شهادت طلبی است که شهادت طلبی ریشه در کربلا و عاشورای حسینی دارد که این مسأله شیعه را فناناپذیر کرده است. باید کربلا را از شیعه گرفت. (اینجاست که انحرافات، برخی اهمال کاری های ما، نگاه های مدرن و روشنفکرنمایی هایمان معنا پیدا می کند)

فوکویاما تاکید می کند: شیعه با این دو بال، افق پروازش خیلی بالاست و تیرهای زهرآگین سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی و نظامی به آن نمی رسد.

او می گوید: شیعه با شهادت، دو چندان می شود. شیعه تنها عنصری است که هر چه آن را از بین ببرند، بیشتر می شود.

آقای فوکویاما تصریح می کند: آن نقطه ای که در آموزه های شیعی بسیار اهمیت دارد، ولایت پذیری شیعه است. شیعه تنها مذهبی است که نگاهش به ولایت فقیه است و نظریه ولایت فقیه برتر از نظریه نخبگان افلاطونی است. او معتقد است که ولایت پذیری شیعه، او را تهدید ناپذیر کرده است. (نگاه او به ولایت پذیری ریشه ای تر از مباحث امروز است، چراکه او جریان ولایت پذیری و ولایتمدار بودن شیعه را در عاشورا می بیند) 

برنده جنگ آخر الزمان شیعیان هستند

فوکویاما در کتاب پایان تاریخ و واپسین انسان، به جنگ آخرالزمان تاکید می کند و ضمن تأئید این جنگ و قطعی بودن آن، می گوید: این جنگ حتمی است ولی برنده این جنگ، غرب نیست!

او نظریه ای ارائه می دهد به نام میکروپولتیک و میکروفیزیک. میکروپولتیک یعنی میل و انگیزه، میکروفیزیک یعنی قدرت.

فوکویاما می گوید: برای پیروزی بر مردم یک کشور، باید انگیزه مردم را تغییر داد. اگر انگیزه مردم، که به عنوان یک "فرهنگ" شکل گرفته است، تغییر کند و به رفاه طلبی و تجمل گرایی و اشرافی گری تبدیل شود، شما پیروز خواهید شد و گرنه مانند این است که آب در هاون می کوبید. این انگیزه ها هم تغییر نمی کنند مگر اینکه ارکان یک قدرت برای تغییر دادن آن وارد صحنه شوند.

در یک دوره ای، یکی از اساتید دانشگاه استراتژیک آمریکا به عنوان جامعه شناس هلندی با روادید هندی به ایران آمد و هشت ماه بر روی مردم و فرهنگ ایران کار تحقیقاتی انجام داد.

وی پس از بازگشت به آمریکا گفت: باید شما ابتدا جهت آندلسیزه کردن ایران تلاش کنید.(یعنی ذائقه ی مردم را تغییر دادن) لذا سال ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۲ را سال ترویج فساد اخلاقی قرار دادند.

سال ۱۳۷۲ تا سال ۱۳۷۴ را سال سکولاریزه کردن جامعه قرار دادند و گفتند بایستی کاری کنید که دین از سیاست جدا شود.

از سال ۱۳۷۴ تا سال ۱۳۷۶ را سال واتیکانیزه کردن جمهوری اسلامی قرار دادند و گفتند بایستی کاری کنید که مذهبی ها به حکومت کاری نداشته باشند.

از سال ۱۳۷۶ تا سال ۱۳۸۰ را سال تغییر انگیزه ها و اندیشه ها قرار دادند.

از سال ۱۳۸۰ تا سال ۱۳۸۲ را سال حقوق بشر قرار دادند، تا آنجایی که ما پشت سر هم به عنوان ناقض حقوق بشر محکوم می شدیم.

از سال ۱۳۸۲ تا سال ۱۳۸۴ را سال تلاش برای آزادی و لیبرالیسم مطرح کردند.

از سال ۱۳۸۴ تا سال ۱۳۸۶ را سال رویارویی غرب با شیعه قرار دادند و گفتند که باید در سال ۱۳۸۶ با برنامه ای دقیق، شیعه را جمع کنیم.

آقای فوکویاما در تبیین چگونگی تغییر انگیزه ها و اندیشه ها می گوید: شما بیایید برای غرب یک امام زمان، یک کربلا و یک ولی فقیه درست کنید. البته لازمه این کار این است که ما یک مکتب جدیدی بسازیم. او یک مکتب جدیدی به نام آوانجلیس عرضه کرد. در آوانجلیس عیسی ناصری خواهد آمد.

او هر چه درباره طول و عرض و ارتفاع امام زمان ما بیان شده است به عیسی ناصری نسبت داده است. او گفته است زمانی که دنیا پر از ظلم و جور می شود، عیسی ناصری می آید تا دنیا را پر از عدل و داد کند.

بعد این آقای فوکویاما شبکه ای درست می کند به نام TBN که کارش تحلیل وقایعی است که در جامعه رخ می دهد.

وقتی سونامی اتفاق افتاد، پروفسور هالدینگ زی، (شاگرد فوکویاما) بیش از بیست ساعت تفسیر کرد که این یکی از علائم ظهور امام زمان عیسی ناصری است! هر حادثه ای که رخ بدهد می گوید این هم یکی از نشانه های ظهور است...!

خوب، اینها گفتند ما امام زمان را درست کردیم. حالا باید این امام زمان را در فیلم ها نشان بدهیم، کربلا را در فیلم ها نشان بدهیم!

برابر دستور فوکویاما، فیلم سازی دقیقاً بر اساس مدل جنگ تحمیلی ما شروع شد.

فیلمی ساختند به نام "دسته برادران"، لفظ "برادر" مال کیست؟ جمله "خسته نباشید" و "برادر" را از کجا گرفته بودند؟

فیلم دسته برادران، دقیقاً بر اساس مدل "روایت فتح" شهید آوینی ساخته شده است. یعنی با همان اسلوب، متن و شکل های احساسی و عاطفی که شهید آوینی روایت فتح را درست کرد.

در فیلم دسته برادران، آمده اند با یک رزمنده پیر دوران جنگ دوم جهانی مصاحبه کرده اند.

این رزمنده پیر در این مصاحبه می گوید: ما در جبهه در یک جایی قرار گرفته بودیم که همه چیز علیه ما بود. من در آنجا به عیسی ناصری متوسل شدم، یک مرتبه دیدم نور سبزی از سمت غرب به پیش من آمد و من برای اولین بار عیسی ناصری را در جبهه ملاقات کردم!

در فیلم "نجات سرباز راین"، از مادر سه شهید تجلیل صورت می گیرد.

در فیلم "جنگ پرل هاربر"، تئوری "جنگ، تا رفع فتنه در عالم" را لحاظ کرده اند.

در فیلم "زمانی که سرباز بودیم" کربلا را بازسازی می کنند که این فیلم بر اساس عملیات کربلای پنج ساخته شده است.

این فیلم بسیار زیباست، آدم هایی که به اصطلاح در فیلم مجروح می شوند، یک نفر با درجه سرهنگی می آید و سر این مجروحین را روی پایش می گذارد و از آنها می پرسد: آخرین وصیتت چیست؟ مجروحینی که در لحظات آخر جان دادن و شهید شدن هستند در پاسخ به او می گویند: خون را از چشمم پاک کن می خواهم یک بار دیگر امام زمانم را ببینم. یا می گوید: سلام مرا به امام زمان عیسی ناصری برسان.

یا در قسمت دیگری از فیلم، یکی از رزمندگان، لبش را که خشکیده است، به رزمنده دیگری نشان می دهد (یعنی تشنه ام). آن رزمنده دیگر هم زبانش را بیرون می آورد و می گوید: من هم از تشنگی دارم شهید می شوم. این یعنی شبیه سازی کربلا.

در فیلم" سقوط شاهین سیاه"، به درستی صحنه کربلا را به تصویر می کشند.

امام حسین و یارانش در یک طرف و شمر با آن لباس مخصوصش در طرف دیگر است.

در این فیلم، سربازان آمریکایی با لباس سبز رنگ نقش یاران امام حسین را در صحنه کربلا بازی می کنند و سربازان مقابل آنها، با لباس قرمز رنگ نقش دشمنان آمریکایی ها را بازی می کنند.

وقتی یکی از سربازان آمریکایی مجروح می شود و بر زمین می افتد، خون سبز از او خارج می شود. چرا؟ چون رنگ سبز در فرهنگ شیعه مقدس است...

در فیلم "جن گیر"، یک دانشمند مسیحی که روحانی است، به کربلا می آید و در کربلا تحقیق می کند تا اینکه به جنازه شهیدی می رسد و می بیند که این جنازه شهید که تازه است، مومیایی شده است.

این جنازه مومیایی شده به گونه ای به مخاطب القاء می شود که شما می توانید آرمی شبیه آرم جمهوری اسلامی را در آن ببینید.

غروب در آیین مسیحیت، هنگامه شیطانی است. در حالی که غروب در آموزه های شیعه، وقت الهی است. در فیلم "بیگانه" غروب را به تصویر می کشد که در اینجا یک تا چهار دقیقه ایران را به عنوان نماد شیطان نشان می دهند.

در فیلم "نفوذی"، یک گروه تروریستی شیعه را نشان می دهد که با یک عرب زبان دیدار می کند، وقتی این گروه تروریستی دستگیر می شوند، در دستهای این گروه، تسبیح را مشاهده می کنید و بعد هم صدای اذان همراه با "اشهد ان علیاً ولی الله" را پخش می کنند.

در فیلم "نبرد آخر الزمان"، یک هنرپیشه ای را به کار گرفتند که چهره اش به جرج بوش شبیه است. جرج بوش در این فیلم به مبارزه با شیطان می پردازد، به گونه ای که قصد دارد دنیا را از عدل و داد پر کند. یعنی القاء می کنند که رئیس جمهور آمریکا مقدمه ظهور امام زمان (عیسی ناصری) است.

توجه کنید که جورج بوش در آن سخنرانی معروف، نگفت که ایران "محور شرارت" است. مترجم اشتباه ترجمه کرده است. جورج بوش گفته است: ایران محور "شیطان" است، مظهر شیطان است و ما داریم با شیطان مبارزه می کنیم.

نتیجه سخن اینکه

تمام غرب را قانع کرده اند که آمریکا در مبارزه با شیعه و ایران هیچ منافعی ندارد، بلکه می خواهد شیطان را از بین ببرد و زمینه ظهور امام زمان (عیسی ناصری) را فراهم کند.

لذا محور شیطان، جمهوری اسلامی است و برای اینکه مسلمانان را فریب دهند، کره شمالی را هم به این محور اضافه کرده اند تا به نوعی بگویند که اصلاً بحث اسلام و جنگ با اسلام مطرح نیست، بلکه بحث روی قضیه ایران است که محور شیطان و شرارت است.

یکی از هدف های مقابله صهیونیست ها با ایران، منصرف کردن انسان ها از مسیر واقعی خداست و همچنین سست کردن انسان ها نسبت به باورهای دینی، ترویج نگاه آخر الزمانی مطلوب صهیونیسم، و برتر جلوه دادن یهود نسبت به ادیان دیگر و در نهایت، ترسیم چهره ای زشت و شیطانی و شرور و از ایران به عنوان کشوری شیعی است که محور حرکت و فعالیت آن کربلا و فرهنگ عاشورایی امام حسین(ع) است.

منابع؛

1) مقاله فوکویاما با عنوان پس از نو محافظه گرایی چاپ شده در نیویورک تایمز: ۱۹ فوریه ۲۰۰۶ قابل دسترسی در آدرس:  httP://www.liberaldemocrat-ir.com

2) مصاحبه فوکویاما با عنوان: آیا لیبرالیسم در نبرد با اسلام رادیکال است؟ قابل دسترسی در آدرس:

httP://www.washin tonPrism.or /showarticle.c m?id=26

3) مقاله تاریخ در پایان تاریخ نوشته فوکویاما ترجمه ابراهیم اسکافی قابل دسترسی در آدرس:

httP://world.iran-emrooz.net/index.PhP?/world/more/12519

4) مقاله اخلاق و فرهنگ در آمریکا، بنیان های متزلزل نوشته فوکویاما به نقل از ضمیمه روزنامه همبستگی

5) مقاله پس از پایان تاریخ نوشته فرانسیس فوکویاما قابل دسترسی در:

httP://www.liberaldemocrat-ir.com/news.PhP?news=1119

6) مقاله دکترین بوش در مورد "تحول خاورمیانه شکست خورده است" نوشته فوکویاما

7) مصاحبه با فرانسیس فوکویاما. هفته نامه آلمانی زبان "اشترن".

برگرفته از سایتhttp://amireyahosein.blogfa.com

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 9
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 11
  • بازدید ماه : 13
  • بازدید سال : 51
  • بازدید کلی : 929